vaistai.lt

Kokie vitaminai vaikams yra svarbiausi? (134/0) 

Kokie vitaminai vaikams yra svarbiausi?Augančiam organizmui ypatingai svarbu gauti visų reikiamų vitaminų, todėl būtina stebėti, ar jūsų vaikams nepasireiškia jų trūkumas. Mitybos specialistai teigia, kad svarbiausi vitaminai yra šie: A, B, C, D ir E, todėl apie kiekvieną jų pakalbėsime plačiau.

 

Vitaminas A

Tai – augimo vitaminas, kuris gali užtikrinti, kad vaikas augtų sveikas ir stiprus. Nuo šio vitamino taip pat priklauso odos ir gleivinių būklė, šis vitaminas yra svarbus aštriam regėjimui bei stipriam imunitetui. Jei vaikui stinga vitamino A, gali sulėtėti jo augimas ir sumažėti atsparumas įvairioms infekcijoms. Didžiausias vitamino A kiekis aptinkamas žuvų taukuose, svieste, kepenėlėse, kiaušinių tryniuose bei sūryje. Įvairiuose augalinės kilmės maisto produktuose (pavyzdžiui, morkose, pomidoruose, paprikose, rūgštynėse, persikuose ir špinatuose) gausu karoteno, kuris organizme virsta vitaminu A.

 

Vitaminas B

B grupės vitaminai yra svarbūs medžiagų apykaitai, energijos gamybai ir nervų sistemos stiprinimui. Visi B grupės vitaminai yra tirpūs vandenyje, todėl jų atsargas būtina kasdien papildyti. B grupės vitaminų atsargas galima papildyti valgant mėsą, žuvį, riešutus (ypač naudingi graikiniai riešutai), kiaušinius, pieno produktus, pupeles ir sojas.

 

Vitaminas C

Vitaminas C yra būtinas imuninės sistemos palaikymui, jungiamųjų audinių elastingumo palaikymui, odos, dantų bei kraujagyslių sveikatos užtikrinimui. Vitamino C gausu citrusiniuose vaisiuose, juoduosiuose serbentuose, paprikose, šermukšniuose, šaltalankiuose, braškėse, kiviuose, pomidoruose, įvairiose lapinėse daržovėse, brokoliuose, žiediniuose kopūstuose ir svogūnuose.

 

Vitaminas D

Vitaminas D atlieka daugybę įvairių funkcijų. Šis vitaminas yra būtinas kaulų, dantų ir raumenų sveikatos palaikymui, jis padeda organizmui įsisavinti kalcį ir fosforą, palaiko nervų sistemos sveikatą, apsaugo organizmą nuo infekcijų ir uždegimų. Vitaminas D yra labai svarbus kūdikiams ir mažiems vaikams, nes jis padeda išvengti rachito. Nors gana dažnai manoma, kad pakankamas vitamino D kiekis natūraliai gaunamas iš saulės, tačiau tenka pastebėti, kad mūsų šalyje daugybė žmonių kenčia nuo šio vitamino trūkumo. Maždaug 10-20 šio vitamino kiekio galima gauti su maistu: naudinga valgyti lašišą, skumbrę, kiaušinius, pieno produktus ir silkę.

 

Vitaminas E

Vitaminas E yra būtinas normaliai angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaitai bei stipriai imuninei sistemai. Šis vitaminas veikia kaip natūralus antioksidantas ir padeda apsaugoti organizmą nuo žalingo aplinkos poveikio. Vitamino E atsargas galima papildyti valgant pupeles, žirnius, špinatus, alyvuoges, avokadus, riešutus, kukurūzus, grikius, kiaušinių trynius, mėsą ir menkės kepenėles.

Net ir sveikai maitinantis ne visada pavyksta užtikrinti pakankamą reikalingų vitaminų kiekį, todėl keičiantis sezonui (rudenį ir pavasarį) rekomenduojama vartoti maisto papildus, kurie padės išvengti dėl vitaminų trūkumo atsirandančių susirgimų. Eurovaistinė akcijos leis įvairių papildų įsigyti tikrai patraukliomis kainomis, todėl tikrai neverta nerimauti, kad kokybiški sveikatos stiprinimui skirti produktai pareikalaus pernelyg didelių išlaidų.







Komentarai (Viso žinučių: 0)


Atsakyti
Vardas:Svečias
Pavadinimas:
Komentaras:


Įrašykite patvirtinimo kodą

Powered by AkoComment 3.0


vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus.

Į viršų
 



Ieškomiausių TOP 5




Naudingos nuorodos