vaistai.lt

Operacinės slaugytoja: „Esame šiek tiek paslaptingi ir atsiriboję „stop" linijomis“„Operacinės slaugytojas privalo suskaičiuoti instrumentus, tvarsliavą, adatas prieš prasidedant operacijai ir prieš užsiuvant pjūvį, todėl baigiamasis operacijos etapas pradedamas tik jam leidus", – apie savo darbo specifiką pasakoja Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) Operacinio anesteziologijos skyriaus vyriausioji slaugytoja Renata Lesniak-Viršilienė. Ji atskleidžia, kodėl pasirinko šią profesiją, kokių savybių reikia norint dirbti operacinės slaugytoja ir su kokiais iššūkiais susiduria.

daugiau

KTU mokslininkė apie amžinuosius teršalus: nematomas pavojus, slypintis mūsų lėkštėse, namuose ir už jų ribųMaistą gaminate nesvylančios dangos keptuvėje, ruošiate kukurūzų spragėsius mikrobangų krosnelėje, naudojate kontaktinius lęšius, dantų siūlą ar dekoratyvinę kosmetiką? Galite būti tikri – esate veikiami amžinųjų teršalų.

daugiau

KTU psichologė: 10 būdų, kaip pagerinti psichologinę sveikatąEuropos rizikos stebėjimo tarnybos ataskaitos duomenimis, net 50-60 proc. visų atvejų, kai žmonės yra nedarbingi, nulemia darbo aplinkoje patiriamas stresas. Antroji pagal svarbą su darbu susijusi sveikatos problema – įtampa, kurią patiria 22 proc. ES darbuotojų. Nesirūpindami savo protine sveikata rizikuojame patirti perdegimą, taip pat didėja rizika susidurti su psichologiniais sutrikimais.

daugiau

KTU mokslininkų ir partnerių išradimas siekia padėti poroms susilaukti vaikųNet 10 proc. pasaulio porų negali susilaukti vaikų natūraliu būdu. 33 proc. pagalbinio apvaisinimo ciklų baigiasi sveiko kūdikio gimimu. KTU mokslininkai kartu su partneriais siekia padėti poroms susilaukti vaikų, todėl DI pagalba kuria diagnostinę sistemą, kuri leidžia nustatyti, ar gimda yra pasiruošusi priimti mėgintuvėlyje užaugintą embrioną.

daugiau

Gyventojai dažniau skundžiasi dėl keliamo triukšmoNacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai, Tarptautinę triukšmo suvokimo dieną, kasmet minimą balandžio paskutinį trečiadienį, atkreipia dėmesį į triukšmo žalą sveikatai ir primena, kur kreiptis, kai ramybės neduoda netoliese esantys triukšmą skleidžiantys objektai (pavyzdžiui, ūkinėje veikloje naudojami šaldymo, vėdinimo įrenginiai ir kt.), dar vadinami stacionariais triukšmo šaltiniais, kurių buvimo vieta yra nekintama.

daugiau

Pasikeitė kosmetikos gaminių reglamentavimas2024 m. kovo 14 d. Europos Komisija priėmė Komisijos reglamentą (ES) 2024/858, kuriuo dėl nanomedžiagų (13) naudojimo kosmetikos gaminiuose iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1223/2009 dėl kosmetikos gaminių.

daugiau

Lietuvoje – vos vienas šuo vedlys akliesiems, Europoje – daugiau nei 20 000Lietuvoje yra vos vienas žmogus su regos negalia, kuris naudojasi šuns vedlio pagalba. Valstybė, kitaip nei kitose Europos šalyse, jų paruošimo nesubsidijuoja – šunų įsigijimo, rengimo ir priežiūros išlaidas turi padengti patys asmenys su regos negalia. Anot Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) prezidento Pauliaus Kalvelio, iki šiol šalyje yra manoma, kad šuo vedlys yra prabangos prekė, nors tai būtinybė regos negalią turinčiam valstybės piliečiui.

daugiau

Vaistininkų kasdienybė: pacientai ieško kačių maisto, pėdkelnių, sulaukia keistų klausimųNors daugelis gyventojų į vaistines užsuka įsigyti vaistų bei gauti naudingų sveikatos patarimų, tačiau netrūksta ir neįprastų užklausų, ypač – budinčiose vaistinėse, kurios veikia visą parą. Jose dirbantys vaistininkai keistesnių skambučių dažniausiai sulaukia paryčiais, taip pat pilnaties metu, o į vaistines atvykę pacientai kartais teiraujasi su medicina visai nesusijusių prekių – kačių maisto, pėdkelnių arba saldainių su įdaru.

daugiau

Saugumas kelyje labiausiai priklauso nuo vairuotojo įgūdžių ir atidumo bei automobilio techninės būklės. Transporto priemonėje įrengtos oro pagalvės taip pat reiškia saugumą nelaimės atveju, tačiau saugos diržo segėjimas yra kiekvieno automobilio vairuotojo bei keleivio asmeninis pasirinkimas, kuris, deja, ne visada būna teisingas.  „Prasideda laikas, kai žmonės dažniau ims keliauti didesniais ekipažais. Nors automobiliai modernėja itin sparčiai, juose diegiamos įvairios saugumo sistemos, tačiau ir jų vairuotojai, ir keleiviai dažnai pamiršta pamatines saugumo taisykles. Klaidinga manyti, kad neužsisegus saugos diržo nelaimės atveju jus apsaugos automobilio techninė įranga. Praktika rodo, kad skaudžiausi eismo įvykiai, kurių metu nukenčia saugos diržų nesegėję žmonės, įvyksta užmiesčio keliuose. Tačiau svarbu žinoti, kad būti išsviestam iš transporto priemonės užtenka ir nedidelio greičio”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius. Pasak draudimo bendrovės atstovo, pagrindinė automobilio ekipažą veikianti jėga yra inercija, tai reiškia, kad žmogaus kūnas tęsia judėjimą net jei automobilis dėl eismo nelaimės staigiai lėtėja ar sustoja visiškai. A. Gučiaus teigimu, tokiais atvejais neprisisegęs keleivis ar vairuotojas artimu automobilio judėjimui greičiu juda automobilio salone ir atsitrenkia į priekyje esančias kliūtis, sėdynes, prietaisų skydelį, stiklus ir kitas automobilio konstrukcijas.  Vairuotojas atsakingas už keleivių saugumą  „Svarbu žinoti, kad gale sėdintis neprisisegęs keleivis eismo nelaimės metu yra pavojus priekyje sėdinčiam vairuotojui arba keleiviui. Jei gale sėdi 80 kg sveriantis keleivis, o automobilis prieš pat avariją judėjo 60 km/val. greičiu, tai toks žmogus priekyje sėdinčius asmenis susidūrimo metu veiks net 260 kg masę atitinkančia jėga. Konkreti poveikio jėga priklauso nuo daugybės veiksnių, tačiau bet kuriuo atveju automobilio ekipažo sužalojimai bus rimti. Todėl svarbu ne tik pasirūpinti saugos diržais, bet ir užtikrinti, kad visi asmenys, esantys automobilyje, būtų juos prisisegę“, – pabrėžia A. Gučius.  Jis atkreipia dėmesį, kad saugos diržus segėti būtina dar ir dėl to, kad avarijos metu suveikusios oro pagalvės apsaugotų, o ne sužalotų. „Daugelyje automobilių saugos sistemos reaguoja ir į saugos diržų judesius – esant tam tikro stiprumo smūgiui išsiskleidžia oro pagalvės. Jos skirtos apsaugoti galvą, krūtinę, kaklą, o saugos diržas ne tik sulaiko nuo iškritimo iš automobilio, bet ir suteikia galimybę išvengti sunkių sužalojimų. Neprisisegus saugos diržo, sumažėja ir oro pagalvių nauda”, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.  Kelių eismo taisyklės draudžia vežti keleivius, kurie neprisisegė saugos diržų, išskyrus nėščias moteris ir asmenis, turinčius specialias gydytojo rekomendacijas. Todėl vairuotojas privalo priminti keleiviams prisisegti saugos diržus, o jiems nepaklusus, tų keleivių tiesiog nevežti.  Dažniausiai nukenčia galūnės ir galva Pasak sveikatos priežiūros tinklo „Antėja“ gydytojo ortopedo traumatologo Aurelijaus Pipiro, eismo nelaimės atveju saugos diržai apsaugo žmogų nuo smūgių į kietas automobilio dalis – į vairą, panelę, apdailos detales. „Saugos diržai „fiksuoja" keleivius prie sėdynės ir neleidžia iškristipro langą po smūgio ar iš besiverčiančio automobilio. Prisegtas saugos diržas apsaugo nuo traumų, pavyzdžiui, žaizdų atsitrenkus ir dūžtant stiklui, taip pat galvos sutrenkimų, smegenų sukrėtimų, krūtinės bei pilvo srities traumų, kurios gali sukelti gyvybiškai svarbių krūtinės ląstos, pilvo organų pažeidimus“, – sako A. Pipiras.  Gydytojas ortopedas traumatologas atkreipia dėmesį, kad transporto priemonių keleiviai po eismo nelaimių dažniausiai turi gydytis įvairių sričių – galvos, rankų, liemens, krūtinės – žaizdas, galūnių sumušimus ir jų lūžius, krūtinės sumušimus bei šonkaulių, raktikaulio ir krūtinkaulio lūžius.  A.Pipiras pabrėžia, kad eismo įvykio metu smūgį ir jo sukeltą poveikį organizmui patiria ne tik vairuotojas, bet ir visi transporto priemonės keleiviai, todėl smūgis gali sukelti sužalojimus kiekvienam, esančiam automobilyje. Dėl šios priežasties, pasak mediko, saugos diržų segėjimas yra būtinas kiekvienam automobiliu važiuojančiam žmogui.  Gydytojas atkreipia dėmesį, kad sėdant prie vairo svarbi ne tik automobilio techninė būklė, bet ir vairuotojo sveikata, emocinė būklė, jo nuovargio laipsnis.  Draudikai atkreipia dėmesį į vairuotojų ir keleivių draudimą, kurį galima įsigyti apdraudžiant lengvąjį automobilį kasko draudimu ar apsidraudžiant privalomuoju vairuotojo draudimu. Eismo įvykio metu patyrę traumą vairuotojas ir keleiviai sulauktų draudimo išmokos. Išmokų dydžiai priklauso nuo patirtų sužalojimų ir sutartyje nurodytos draudimo sumos.Saugumas kelyje labiausiai priklauso nuo vairuotojo įgūdžių ir atidumo bei automobilio techninės būklės. Transporto priemonėje įrengtos oro pagalvės taip pat reiškia saugumą nelaimės atveju, tačiau saugos diržo segėjimas yra kiekvieno automobilio vairuotojo bei keleivio asmeninis pasirinkimas, kuris, deja, ne visada būna teisingas.

daugiau

VMVT stiprins vaisių ir daržovių prekeivių kontrolę: reaguojama į pranešimus apie galimą nelegalią prekybą rusiška ir baltarusiška produkcijaLietuvos daržovių augintojų asociacijos, Lietuvos šiltnamių asociacijos bei Žemės ūkio rūmų atstovų susitikime šią savaitę su VMVT komanda aptarti įrankiai ir galimybės, galinčios padėti operatyviau įvertinti šviežių daržovių prekybos rinkos dalyvius, tikrinant įtarimus dėl rusiškos ir baltarusiškos produkcijos, galimai nelegaliai patenkančios į Lietuvą.   

daugiau
1 - 10 iš 3353 Pirmas puslapis  Į ankstesnį puslapį  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  Į sekantį puslapį  Paskutinis puslapis 
 



Ieškomiausių TOP 5




Naudingos nuorodos