vaistai.lt

Motyvuotam pavasariui: trenerio A. Dzeranovo patarimai kaip taisyklingai sportuoti lauke (399/0) 

Motyvuotam pavasariui: trenerio A. Dzeranovo patarimai kaip taisyklingai sportuoti laukeKas dieną gerėjant orams, vis daugiau entuziastų ryžtasi persikelti iš sporto salės į lauką. Pasak fizinio aktyvumo specialisto ir sveikesnės gyvensenos entuziasto Alano Dzeranovo, aktyvus laisvalaikis lauke kiekvienam iš mūsų ne tik rekomenduotinas, bet gyvybiškai būtinas. Specialistas dalijasi patarimais, kaip po žiemos pradėti sportuoti lauke, atsakingai rūpintis savo fizine sveikata bei tinkamai pasirinkti aprangą.


Sportas lauke – kur kas efektyvesnis

Lauke A. Dzeranovas sportuoja ištisus metus ir palaipsniui sporto salę iškeitė į lauką, nepaisant oro sąlygų ar metų laiko. Pasak trenerio, kiekvienas iš mūsų turėtume į savo rutiną įtraukti judesį lauke, nes jis ne tik efektyvesnis, bet ir naudingesnis sveikatai.

„Mes privalome dalį gyvenimo skirti gamtai, o dar geriau – judesiui gamtoje. Todėl visiems siūlau bent vieną arba daugiau kartų į savaite aktyviai praleisti laiką lauke. Esant galimybei, šiltuoju sezonu sporto salę visai iškeisti į sportą gamtoje. Judėdami gryname ore mes būsime sveikesni, atsparesni ir gyvensime ilgiau“, – pataria treneris.

Sportas lauke – vienas iš būdų praleisti daugiau laiko gryname ore, o tuo pačiu būti budresniam, gauti daugiau saulės ir vitaminų. Pasak specialisto, laiką leidžiant lauke, gali netgi sumažėti maisto suvartojimas, kadangi namuose natūraliai norisi dažniau valgyti ir užkandžiauti. 

„Fizinis aktyvumas lauke yra kur kas malonesnis. Negana to, jaučiamas mažesnis nuovargis, kūnas jonizuojasi geriau, o rezultatai juntami ilgiau. Sportuojant lauke žmogus gauna nuolat cirkuliuojančio gryno oro, kai tuo tarpu sporto salėje gausu dulkių ir kur kas mažiau kokybiško, švaraus oro“, – sako A. Dzeranovas pridurdamas, kad visgi, kai kurioms treniruotėms būtina sporto salė dėl reikiamo inventoriaus.


Išvenkite peršalimo

Pasak sveikos gyvensenos propaguotojo, dar tik pradedantiems sportuoti lauko erdvėse gali didėti rizika susirgti peršalimo ligomis, todėl reikėtų paisyti kelių esminių taisyklių.

„Itin svarbu įsidėmėti, kad kūnui reikia adaptacinio periodo. Jei žmogus yra nepratęs prie šalčio ir nesigrūdina, jis kur kas jautresnis bei mažiau atsparus. Staigus išėjimas į lauką ir puolimas sportuoti gali tapti peršalimo arba ligos, o vėliau ir komplikacijų priežastimi. Be to, pavasarį keičiasi žmonių hormoninis fonas, tad gali būti jautresnė endokrininė sistema, kas gali lemti didesnį nuovargį, mažesnį energijos kiekį ir kitokį streso lygį“, – dalijasi A. Dzeranovas.

Dėl šių priežasčių, sezoną reikėtų pradėti nuo mažesnių krūvių ir pamažu adaptuotis prie oro sąlygų dažniau būnant lauke bei nešiojant kiek plonesnius drabužius. Pasak trenerio, nereta ligų priežastimi tampa prasta apranga – žmonės sportuodami apsirengia per daug arba per mažai.

„Kitas itin svarbus aspektas – sąmoningas krūvio paskyrimas, tai ypač aktualu nesportuojantiems reguliariai. Tiems, kurie pradeda pavasarį bėgioti lauke, nerekomenduojama pradėti nuo ilgų distancijų. Iš pradžių pradėti nuo greito ėjimo ir pirmąjį mėnesį neviršyti 2 kilometrų atstumo. Vėliau atstumus palengva galima didinti, tas pats galioja ir su treniruotėmis su svarmenimis – pradėkite nuo savo svorio ir palaipsniui pereikite prie svarelių“, – įspėja treneris, pridurdamas, kad tinkama sportinė apranga – dar vienas itin svarbus aspektas, kuris gali apsaugoti nuo peršalimo.


Apranga – vienas svarbiausių aspektų

Tinkama apranga – neatsiejama kokybiško ir komfortiško sporto dalis. Pasak trenerio, apranga turi nevaržyti judesių ir patogiai glusti prie kūno, būti funkcionali. A. Dzeranovas daugybė metų renkasi sportinės aprangos bei drabužių aktyviam laisvalaikiui prekės ženklo „Audimas“ drabužius treniruotėms lauke ir salėje.

„Nuo aktyvaus laisvalaikio praleidimo lauke žmones dažnai atbaido oro sąlygos, tačiau pasirinkus tinkamą aprangą – prastas oras nebaisus. Sportuojant lauke, patariu aprangą sluoksniuoti. Pradedantiesiems siūlyčiau pasirūpinti bent jau trimis sluoksniais – vėjo neperpučiama striuke, patogiu džemperiu ir kokybiškais sportiniais marškinėliais. Treniruotės eigoje, nuo apšilimo iki treniruotės intensyvumo piko reikėtų nusiimti po vieną sluoksnį. Norint pasiekti efektyvius treniruotės rodiklius, reikia sušildyti raumenis.

Ne ką mažiau svarbi ir medžiagos sudėtis, iš kokybiškos medžiagos pasiūta apranga bus ne tik ilgaamžiška, bet ir malonesnė kūnui. Ankstyvo pavasario metu siūlyčiau rinktis storesnę aprangą iš medvilnės, kuri būtų pralaidi ir leistų kūnui kvėpuoti. Gera apranga turi būti pritaikyta įvairiems atvejams – ar tai būtų žygis, piknikas, pasivaikščiojimas ar treniruotė lauke“, – patarimais dalijasi A. Dzeranovas.

Kad kokybiška apranga neatsiejama aktyvaus laisvalaikio dalis antrina ir „Audimas Brand“ rinkodaros vadovė Tatjana Rudienė. Pasak jos, spalvinga prekės ženklo pavasario kolekcija sutverta aktyviai laisvalaikiu gamtoje besimėgaujantiems žmonėms.

„Džiaugiamės, kad turime didelę ambasadorių bendruomenę, kuri atspindi svarbiausią mūsų vertybę – aktyvų laisvalaikį lauke. Jie ne tik dalijasi naudinga informacija, bet ir skatina žmones gyventi sąmoningiau, rūpintis savo sveikata ir rinktis tvariai pagamintus drabužius. Mūsų ambasadoriai, tame tarpe ir Alanas, gali pirmieji išmėginti kuriamos aprangos funkcionalumą ir įsitikinti, kad ji pritaikyta aktyviam laiko praleidimui. Skatiname visus pasitikti pavasarį motyvuotai ir leisti daugiau laiko lauke,  nes tai ne tik geros fizinės, bet ir emocinės savijautos gerinimo būdas“, – sako T. Rudienė.







Komentarai (Viso žinučių: 0)


Atsakyti
Vardas:Svečias
Pavadinimas:
Komentaras:


Įrašykite patvirtinimo kodą

Powered by AkoComment 3.0


vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus.

Į viršų
 



Ieškomiausių TOP 5




Naudingos nuorodos