vaistai.lt

Po gimdymo: kodėl net ir atsikračius papildomų kilogramų formos nedžiugina? (541/0) 

Po gimdymo: kodėl net ir atsikračius papildomų kilogramų formos nedžiugina?Papildomi kilogramai, likę po gimdymo – ne vienintelis iššūkis, su kuriuo susiduria moterys. Kartais net ir praėjus metams diskomfortą kelia prasiskyrę pilvo raumenys, formą praradusi krūtinė ar pūpsantis pilvukas, dėl kurio sulaukiama ir sveikinimų su dar vienu nėštumu.


Pilvas ir krūtinė – prisitaiko, bet pilnai nebeatsistato

Moters kūnas daro stebuklus – puikiai prisitaiko prie augančios gyvybės ir tai nuostabu. Tačiau natūralu, kad pagimdžius vaikelį mama susimąsto ir apie tai, kaip susigrąžinti buvusias kūno formas. Kai kurios moterys prieš nėštumą ir jo metu, pasitarus su gydytoju ginekologu sportuoja, kontroliuoja kūno kilogramų augimą sveika mityba, o tai, pasak plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojo Andriaus Pajėdos, ypač svarbu siekiant kuo greičiau atstatyti figūrą po gimdymo. Ir atvirkščiai – kuo daugiau kilogramų priauga nėščioji, kuo mažiau juda fiziškai – tuo sunkiau susigrąžinti buvusią figūrą. Tačiau ne viskas moters rankose. Yra atvejų, kai sportas ir asmeniškai dedamos pastangos nepadeda. Tuomet jaučiamas nusivylimo jausmas, ypač jei išbandomos įvairios sporto rūšys, koreguojama mityba, bet rezultatų vis nėra.

„Dažniausios problemos yra išsiskyrę pilvo raumenys, praradusios formą krūtys ir kabantis pilvukas, kuris gali likti dėl priaugto svorio ir nebesusitraukti, bei odos perteklius, jei nėštumo metu priaugama 20 ir daugiau kilogramų. Krūtys patiria iššūkį, nes nėštumo ir žindymo metu išdidėja, po to vėl grįžta į buvusią formą ir dydį, deja, oda ne visuomet seka paskui. Tokia pati situacija yra su pilvu. Jei dėl nėštumo metu patiriamo spaudimo atsiranda raumenų diastazė (prasiskyrimas), pilvukas gali atrodyti nuolat padidėjęs. Tai moterims kelia emocinį ir fizinį diskomfortą, skatina kompleksus. Yra atvejų, kai pacientė guodėsi, jog draugės sveikina ir galvoja, kad ji vėl laukiasi“, – sakė gydytojas A. Pajėda.


Siekiant rezultato prireiks kantrybės

Siekiant išvengti itin žymių pokyčių, svarbu prieš kiekvieną nėštumą ruoštis –sportuoti, būti aktyviai, nepriaugti daug svorio, tuomet atiduoti energiją savo vaikeliui, o krūtų, pilvo formų problemas tvarkyti vėliau, kai kūnas atsigaus. Gydytojas A. Pajėda atkreipė dėmesį, kad nors kartais moterys nori labai greito rezultato, skubėti pas plastikos chirurgą po gimdymo nereikėtų, mat tik praėjus bent pusei metų nuo žindymo krūtimi pabaigos, kai krūtinė bus susitraukusi, tuomet galima įvertinti esamą jos dydį, formą ir galimus korekcijos būdus. Taip pat jei planuojama turėti daugiau vaikų ateityje, operacijas – tiek krūtų, tiek pilvo korekciją, plastiką, riebalų nusiurbimą, siekiant ilgalaikio rezultato, atlikti geriausia jau po šeimos pagausėjimo, nes kiekvieno nėštumo metu kūnas keičiasi.

Pagrindinės kūno vietos, kurias norima koreguoti po gimdymo yra krūtys, pilvas, juosmuo, lytiniai organai, sėdmenys. Pastebima, kad vis dažniau moterys renkasi kombinuotą operaciją („Mommy makeover“), kai vienu metu koreguojamos krūtys jas pakeliant arba didinant implantais ir atliekama pilvo plastika – pašalinamas odos perteklius, sutraukiami sieniniai raumenys pilvo zonoje. Po operacijos praėjus maždaug mėnesiui, jau galima grįžti prie įprastos rutinos, išskyrus fizinį judėjimą. Sportuoti negalima apie aštuonias savaites. O galutinis rezultatas matomas po 6 mėnesių. „Tiek koreguojant formas sportu, kai tai įmanoma, tiek planuojant plastinę operaciją, kai yra fiziologinių problemų, kurių sportas neišspręs, pirmiausia reikia būti kantrioms ir leisti savo kūnui ramiai atsistatyti. Tokiu atveju bus galima pasiekti ilgalaikių ir efektyvių rezultatų“, – akcentavo gydytojas A. Pajėda.

Informacija iš: 

Vakarų Lietuvos Medicina 

Image: FreeDigitalPhotos.net







Komentarai (Viso žinučių: 0)


Atsakyti
Vardas:Svečias
Pavadinimas:
Komentaras:


Įrašykite patvirtinimo kodą

Powered by AkoComment 3.0


vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus.

Į viršų
 



Ieškomiausių TOP 5




Naudingos nuorodos