
Ligonių kasų specialistams – aukščiausi gyventojų vertinimai
Mūsų kraštiečiai, apsilankę ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyriuose, čia teikiamų paslaugų kokybę vertina labai gerai, yra patenkinti profesionaliu specialistų aptarnavimu, operatyviai suteikta informacija, konsultacijomis dėl sveikatos priežiūros paslaugų. Ypač gerai vertinama Europos sveikatos draudimo kortelių (ESDK) išdavimo tvarka, kurias paprastai galima gauti per keliolika minučių ir žmonėms nereikia dėl jos ateiti kelis kartus.
Tai parodė Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) 2013 m. pabaigoje atlikta teritorinėse ligonių kasose gyventojų aptarnavimo skyriuose apsilankiusių žmonių, kurie naudojosi ir kitomis „vieno langelio“ teikiamomis paslaugomis, apklausa. Pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis rodiklis siekia 4,51 (aukščiausias įvertinimas - 5 balai). Labai aukštai vertinama ir gyventojų aptarnavimo kokybė, t.y. operatyvus ir tikslus informacijos suteikimas, konsultavimas, patalpų tinkamumas teikti tokias paslaugas, jų švara, strategiškai patogi vieta. Šis rodiklis siekia 0,95 balo ir labai yra labai aukštas, lyginant su savivaldybių institucijų ir kitų įstaigų analogišku rodikliu, kuris 2012 m. buvo 0,85.
Taigi šios apklausos dalyviai teigia dažniausiai besinaudojantys, o kartu ir geriausiai vertina ESDK, kitų ES dokumentų (jie reikalingi draustumui patvirtinti, vykstant į kitas Europos Sąjungos šalis), Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) pažymėjimo ir pažymos apie draustumą išdavimą. Labai gerai vertinamas ir informavimas apie ligonių kasų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis apmokamas paslaugas, pavyzdžiui, dantų ir sąnarių protezavimą.
Didžioji dalis respondentų mano, kad paslaugų teikimo sąlygos yra geros. 8 iš 10 teigia, kad ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyriai yra patogiose, lengvai pasiekiamose vietose, 9 iš 10 – kad darbo laikas yra patogus, o 7 iš 10 paslaugų suteikimo laikas atrodo priimtinas. Ypač gerai vertinamas konsultavimas telefonu. 9 iš 10 konsultuotųjų telefonu respondentų šį specialistų darbą vertina labai gerai ir gerai.
Svarbu ir tai, kad nemažėja ir žmonių skaičius, kuris naudojasi ligonių kasų teikiamomis paslaugomis. Štai 2013 m. į jas kreipėsi, t.y. apsilankė, skambino ar parašė el. paštu, daugiau kaip pusė milijono (virš 507 tūkst.) gyventojų. Apie 360 tūkst. iš jų atvyko daugiausia pasiimti tokių dokumentų kaip ESDK, įvairių pažymų (pavyzdžiui, išduota per 6,5 tūkst. ES dokumentų). Vien ESDK kortelių pernai išduota beveik 170 tūkst.
Ši ligonių kasų lankytojų apklausa vyko 10 paslaugų teikimo vietų (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Utenoje ir Telšiuose), truko 10 darbo dienų, o apklausti 1025 respondentai. Didžiausią apklaustųjų dalį (40 proc.) sudaro 25–44 metų amžiaus žmonės, 45–64 m. amžiaus - 28 proc., jaunimas nuo 18 iki 24 m. – 18 proc., o vyresni nei 65 m. – 15 proc. Tarp jų 62 proc. – moterys, 38 proc. – vyrai.
VLK tokias gyventojų apklausas, kurios atliekamos kasmet, rengia tikslingai. Jų duomenys naudojami gerinant teikiamų paslaugų kokybę, nes įvertinus gyventojų išsakytas nuomones galima tiksliau identifikuoti trūkumus ir rasti efektyvius būdus juos pašalinti.
Planuojama, jog ilgainiui vis daugiau paslaugų bus labiau prieinamos elektroninėje erdvėje, internetu ir žmonėms nereikės atvykti į ligonių kasas, o reikiamą informaciją galės gauti nuotoliniu būdu. Daugiau dėmesio planuojama skirti konsultavimui telefonu ir elektroniniu paštu. Bus tobulinami ir paslaugų kokybės tyrimai, apklausiant elektroninių paslaugų gavėjus, telefonu konsultuojamus žmones. Planuojama taikyti ir slapto kliento tyrimus, nes tai vienas geriausių būdų nustatyti, kaip reikėtų tobulinti gyventojų aptarnavimo kokybę.
Image: FreeDigitalPhotos.net