Ligos istorijos duomenys išmaniajame ekrane: patogu pacientams ir medicinos personalui
Kauno klinikų Kardiologijos klinikos skyriuose įdiegta pažangi naujovė – pacientai turi tiesioginę prieigą prie ligos duomenų išmaniuosiuose ekranuose. Per keturis aukštus išsidėsčiusių klinikos skyrių poilsio kambariuose įrengti skaitmenizuoti ekranai su brūkšninių kodų skaitytuvais. „Nuo šiol stacionare gydomiems pacientams įduodamos identifikacinės apyrankės, kurias nuskenavę jie gali susipažinti su savo medicinine informacija, sekti gydymo eigą, stebėti ir labiau įsitraukti į visą gydymo procesą“, – teigia prof. dr. Olivija Dobilienė, Kauno klinikų Kardiologijos klinikos Išeminės širdies ligos skyriaus vadovė.
Ši idėja gimė dar 2020 metais, kai į Lietuvą atkeliavo Švedijos karalienės Silvijos globojamas slaugos apdovanojimo projektas. Jį Lietuvoje kuravo skandinaviška slaugos filosofija pagrįsti Švedijos slaugos namai „Addere Care“. „Ši sistema leidžia mūsų skyriuose gydomiems žmonėms lengvai prieiti prie savo ligos duomenų, o darbuotojams – sutaupyti laiko ir dar daugiau dėmesio skirti pacientų priežiūrai“, – sako prie projekto įgyvendinimo prisidėjusi Aušra Dubosienė, Kauno klinikų Kardiologijos klinikos slaugos vadovė.
Anot A. Dubosienės, poilsio zonos buvo pasirinktos neatsitiktinai. „Turėjome užtikrinti du dalykus: asmens duomenų apsaugą ir visiems prieinamą vietą, todėl poilsio zonos mums pasirodė neutraliausia ir patogiausia vieta, – pasakoja A. Dubosienė. – Pacientas skaitmeninio ekrano apačioje nuskaito brūkšninį kodą, suveda keturis paskutinius savo asmens kodo skaičius ir tik tuomet gali peržiūrėti visą su jo gydymu susijusią informaciją.“
Skaitmeniniame ekrane pacientai gali pamatyti savo kontaktinius duomenis, atliktus tyrimus, diagnozes, procedūras, paskirtas dietas. „Pacientas gali matyti kraujo, šlapimo, biocheminių tyrimų rezultatus, pasižiūrėti gyvybinius parametrus, tokius kaip kraujo spaudimas, širdies susitraukimų dažnis, deguonies įsisotinimas ar cukraus koncentracija kraujyje bei jiems paskirtų procedūrų datą ir laiką“, – sako prof. dr. O. Dobilienė.
Kaip pasakoja A. Dubosienė, vaizdo ekranų nauda pasijuto iškart: pacientai ateina pas gydytojus ar slaugytojus pasikonsultuoti jau susipažinę su pirmine informacija, laiku atvyksta į paskirtas procedūras. Iki tol neretai pasitaikydavo situacijų, kai pacientai vizitų laikus praleisdavo. „Pastebėjome netgi tai, kad pacientai tarpusavyje pradėjo daugiau bendrauti. Su palatos kaimynais aptaria tyrimų rezultatus, diskutuoja. Parodo juos jų aplankyti atvykusiems artimiesiems“, – abipuse nauda džiaugiasi klinikos slaugos vadovė.
Šiuo metu Kardiologijos skyriuje gydomas pacientas Audris sako, kad šią naujovę vertina teigiamai. Vyras pasakoja, kad dažnai ateina pasižiūrėti, kas apie jo gydymosi procesą surašyta skaitmeniniame vaizdo ekrane. „Nereikia personalo visko klausinėti, paklausiu tik tų dalykų, kurie būna neaiškūs. Dešimtbalėje sistemoje šią naujovę vertinu dešimtuku“, – šypsosi Audris.
Ateityje išmaniųjų vaizdo ekranų galimybes planuojama plėsti dar labiau. „Šiuose ekranuose bus įdiegta daugiau programų, leisiančių pagerinti pacientų priežiūrą, optimizuoti medicinos darbuotojų darbo laiką ir visos ligoninės veiklos efektyvumą“, – ateities planais dalijosi Kauno klinikų Slaugos koordinavimo tarnybos vadovė doc. dr. Renata Vimantaitė.
Išmaniuosiuose ekranuose esantys pacientų ligos duomenys prieinami tik besigydant Kardiologijos klinikos stacionare. Išrašius pacientą iš ligoninės, šie duomenys tampa neprieinami.
Kauno klinikų informacija
Dėl asmeninių sveikatos problemų VLMEDICINA.LT rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją arba su jo siuntimu – į specialistą. Atsakymai, publikuojami portale, jokiais būdais negali pakeisti gydytojo konsultacijos.
Informacija iš:
Image: FreeDigitalPhotos.net