Naujausios technologijos neaplenkia ir maisto produktų ženklinimo
Viena Jungtinės Karalystės firma, bendradarbiaudama su Kembridžo mokslininkais, sukūrė interaktyvias elektronines maisto produktų etiketes. Vienas iš pavyzdžių – interaktyvi etiketė ant butelio, kurį paėmus į rankas, aktyvuojasi mirksinčios švieselės. Tokia etiketė ne tik patraukia pirkėjo dėmesį, bet turi ir funkcinę paskirtį. Pavyzdžiui, jeigu etiketėje integruotas lytėjimui jautrus mygtukas, jį spustelėjus bus galima sužinoti ne tik produkto virimo laiką ar temperatūros indikatorių parodymus, bet ir likusį produkto tinkamumo vartoti laiką. Artėjant produkto vartojimo laikui prie pabaigos, interaktyvi etiketė sugebės pakeisti kainą, ar išsiųsti pranešimus apie įvairias akcijas išmaniųjų telefonų turėtojams.
Tačiau tai – tik maža galimybių, kurios atsiveria su naujomis etikečių technologijomis. Etiketės „bendraus“ su vartotojais šviesa ir garsu. Planuojama, kad naujos etikečių technologijos ne tik pateiks vartotojams daugiau informacijos, bet ir bus labiau patraukiančios dėmesį. O pačių etikečių kaina priklausys nuo to, kiek ir kokių gebėjimų jos turės.
Į maisto produktų ženklinimą skinasi kelią kita naujovė – QR kodas. Tai nedidelis baltų ir juodų taškų tinklelis, kuriame gali būti užkoduota net iki 3 KB duomenų. Lyginant su šiuo metu naudojamu brūkšniniu kodu, QR kodai dešimtimis kartų talpesni, universalesni, atsparesni pažeidimams. Skenuodami QR kodą išmaniaisiais telefonais, vartotojai galės perskaityti skaitmeniniu būdu saugomą informaciją apie produktą, nuolaidas ar akcijas.
Didieji maisto produktų koncernai, tokie kaip „Nestle“, „Kellogg“ ir „Cadbury“ jau pradėjo naudoti QR kodus. Naujas kodų teikiamas galimybes įvertino ir Europos Sąjungos atsakingos institucijos. Spalio pradžioje Briuselyje pradėtas naujas projektas dėl produktų ženklinimo QR kodu. Šiame projekte bus mėginama QR kodą panaudoti nurodant produkto sudėtį, atsekamumą, žaliavų kokybę ir tinkamumo vartoti terminą. Perskaityti duomenis bus galima ne tik išmaniaisiais telefonais, bet ir parduotuvėse įrengtais skeneriais. Vartotojai galės sužinoti ne tik apie produktų sudėtį, kilmę, bet galės gauti informaciją apie augintoją, mitybinę vertę ir net galimų patiekalų receptus.
QR kodas suteiks galimybę greitai ir patogiai gauti įvairiapusišką informaciją apie produktą, pateiks nuorodas į gamintojų svetaines. Maisto prekių ženklinimas QR kodu bus ypač patrauklus jauniems pirkėjams, todėl maisto koncernai pasirinko juos kaip pirmąją vartotojų grupę, kuriai bus skirtas toks informacijos apie prekes suteikimo būdas.