Nustatyta, koks apšvietimas studentams padeda padaryti mažiau klaidų
Per keturis mėnesius trukusį tyrimą, kurio metu buvo aiškintasi, kaip auditorijose geba susikaupti studentai, paaiškėjo, koks apšvietimas jiems padeda padaryti mažiau klaidų ir padidinti mokymosi našumą.
Apšviečiant universiteto teritoriją, praktiškas ir efektyvus apšvietimas yra svarbus veiksnys saugumui, universiteto įvaizdžiui, ekonomiškumui, tačiau neseniai paaiškėjo, kad apšvietimas auditorijose turi įtakos ir studentų gebėjimui susikaupti bei jų mokymosi rezultatams. Jungtinėje Karalystėje tiriant auditorijose besimokančių 17-20 m. studentų gebėjimą susikaupti, paaiškėjo, kad trečdaliu mažiau klaidų padarė ir našiau dirbo tie studentai, kurių auditorijos buvo apšviestos imituojant dienos šviesą. Šį keturių mėnesių trukmės tyrimą atliko Vokietijos Neurologijos ir mokymosi perkėlimo centras, bendradarbiaudamas su apšvietimo įrangos gamintoja „Osram“.
Jungtinėje Karalystėje aukštojo mokslo studijų kainai pakilus iki 26000 svarų sterlingų (106238,60 litų) ir dėl to sumažėjus studentų skaičiui[1], universitetai, siekdami pritraukti kuo daugiau stojančiųjų ir taip užsitikrinti savo verslo sėkmę, privalo imtis visų įmanomų priemonių. Tinkamas auditorijų, bibliotekų ir pėsčiųjų takų apšvietimas gali stipriai paveikti ne tik universiteto įvaizdį, bet ir studentų mokymosi našumą, o tai pagerins ne tik jų rezultatus, bet ir bendrą įstaigos reputaciją.
„Remiantis patirtimi, galima teigti, kad nepaisant šių, Miunchene atliktų, ir kitų mokslinių tyrimų, kalbant apie auditorijų ir kitų viešųjų teritorijų apšvietimą, dauguma universitetų energijos vartojimo taupumą ir kainą vis dar laiko svarbesniu veiksniu už studentų mokymosi našumo didinimą. Kai kurie nežino apie apšvietimo technologijų pažangos privalumus, todėl renkasi, jų manymu, praktiškesnį, o ne kokybiškesnį sprendimą, nors pastarasis ne tik pagerintų auditorijų apšvietimą, bet ir sukurtų palankias sąlygas studentų mokymuisi, – sako „Osram“ apšvietimo konsultantas Andrew Glaister. – Daug kur juodas auditorijų lentas pakeitė interaktyvesnės baltos, o popierinius rašymo stovus pakeitė įvairialypės terpės pateiktys, tad ir iki šiol mokslo įstaigose esamas pritemdytas, blankus apšvietimas nebeatlieka savo paskirties, todėl šviesos diodų apšvietimas šiuo atveju būtų žymiai tinkamesnis“.
Image: FreeDigitalPhotos.net